حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 97 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 0×
تربیت حاج قاسم هایی برای آینده
12 ژانویه 2024 - 15:26
شناسه : 533
بازدید 23
2
تربیت حاج قاسم هایی برای آینده در آن روزهای اول شهادت حاج قاسم سلیمانی، یک پویش در میان کودکان و نوجوانان راه افتاد که من سلیمانی هستم
ارسال توسط :
پ
پ

تربیت حاج قاسم هایی برای آینده

خطبه های نماز جمعه شهرستان فریمان

خطبه ۱۵۸ مورخ ۲۸ مهر ۱۴۰۲

السلامُ علیکُم و رَحمَة الله

خطبه اول

بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحیم‌

الحمد للَّه ربّ العالمین نحمده و نستعینه و نستغفره و نتوکّل علیه و نصلّی و نسلّم علی حبیبه و نجیبه و خیرته فی خلقه حافظ سرّه و مبلّغ رسالاته‌ بشیر رحمته و نذیر نقمته سیّدنا و نبیّنا ابی‌القاسم المصطفی محمّد و علی اله الأطیبین الأطهرین المنتجبین الهداة المهدیّین المعصومین المکرّمین‌ سیّما بقیّةاللَّه فی الأرضین. و نصلّی و نسلّم علی ائمّة المسلمین و حماة المستضعفین و هداة المؤمنین.

«عِبادَ اللهِ اُوصیکُم وَنَفسی بِتقَوی الله وَ اُحَذِّرکُم مِن عِقَابِه»

موضوع بحث ما در خطبه های شش ماه دوم اصول تربیتی اسلام است

تربیت حاج قاسم هایی برای آینده

در آن روزهای اول شهادت حاج قاسم سلیمانی، یک پویش در میان کودکان و نوجوانان راه افتاد که من سلیمانی هستم. ببینید این پویش و این حرکت نیاز به یک جریان فکری دارد و نباید فقط یک پویش تنها باشد یعنی ما باید بیاییم و حتماً در یک نظام فکری و تربیتی، ابعاد شخصیتی و تربیتی این سردار بزرگوار را بررسی کنیم و ما والدین که دیدیم که ایشان یک شخصیت ملی یک شخصیت مذهبی یک شخصیت الهی بود، دوست داریم بچه هایمان را هم شبیه ایشان بار بیاوریم.

درست است ایشان مانند یک قله بود ولی ما باید فرزندانمان را به سمت این قله حرکت دهیم؛ لذا عنوان بحثمان «سردارانی برای آینده» است.

نکته مقدماتی ۱:

یک استادی داشتیم که می‌فرمودند مرحوم حضرت امام برای اینکه امام بشود خیلی زحمت کشید؛ برای اینکه پیشوای جهان بشود خیلی زحمت کشید، شاید یکی از دلائلش هم این باشد که الگوی عینی که در آن عصر زندگی کند، برای خودشان نداشتند، ایشان گاهی اوقات با یک تعبیر لطیفی می‌گفتند برای ما راحت تر است، ما الان این الگوی عینی را لمس کردیم دیدیم و ما میتوانیم شخصیت هایی مثل مرحوم حضرت امام مثل سردار دلها را تکثیر کنیم ولی به شرط اینکه پای کار بیاییم و دقت کنیم.
نکته مقدماتی ۲:

سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی یکی از بهترین و زیباترین رویش های انقلاب اسلامی بود. یعنی شما یک نوجوان و‌ جوانی که در یک فرایندی بنام انقلاب اسلامی قرار گرفته است، در مکتبی که حضرت امام و رهبری معظم انقلاب یعنی امامین انقلاب ایجاد کردند قرار گرفته و این رشد و تعالی را پیدا کرده و لذا میخواهم عرض کنم که این رویش ها امروز هم کم نیستند، امروز شهید حججی را داریم. شخصیت علمی پژوهشی که این ها رویش های انقلاب اسلامی هستند و ما را نسبت به مسیر پیش رو امیدوار تر می‌کنند، داریم و امیدوارم ان شاءالله ما قدر شناس این شخصیت ها این رویش ها باشیم و ادامه دهنده راه آنها باشیم و سعی کنیم که فرزندانمان را در این مسیر، قرار دهیم.

اما بیاییم سراغ آن شاخصه ها و ویژگی هایی که حاج قاسم را حاج قاسم کرد.

۱٫اخلاص

اولین ویژگی که ما این روزها زیاد می‌شنیوم، از کلام امام انقلابمان هم شنیدیم، اخلاص حاج قاسم بود.

سعی کنیم فرزندانمان را ناب، خالص و خدایی بار بیاوریم. که رفتارشان، کردارشان، عملشان را برای خدا انجام دهند. یعنی ببینید چیزی که می‌تواند به عنوان آن رأس هرمی که این شخصیت را به آن نقطه عالی اش رساند از آن یاد بکنیم «اخلاص» این شهید بزرگوار بود.

باید بچه های ما با این ویژگی تربیت شوند؛ یعنی کاری کنیم، کاری را که میخواهد انجام بدهد لزوماً برای خوش‌آیندی آدم ها انجام ندهد. رضایت خدا را محور قرار دهد. برای خدا این کار را انجام دهد.

بهترین روش نشان دادن  الگوی عملی اخلاص توسط والدین است (کونوا دعاة الناس بغیر الستنکم)

آموزش این نکته با آگاه کردن دیگران از عمل خوب ما ثواب آن شصت برابر کم می شود

خشنودی خدا را دنبال کند. لذا این ویژگی شخصیتی را ما باید حتماً در فرزندان عزیزمان تقویت کنیم.

خدای  متعال به همه ما توفیق عمل به دستورات امامان معصوم را عنایت فرما، گناهان ما را بریز آبروی ما مریز. امواتمان غریق رحمت بگردان به ویژه روح امام راحل و شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی و شهدای مدافعان حرم را در اعلا علیین با سید و سالار شهیدان ابی عبد الله الحسین محشور بگردان

 

اعوذ بالله من الشیطان رجیم

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

وَالْعَصْرِ ﴿۱﴾ إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ ﴿۲﴾ إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿۳﴾

خطبه دوم

بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحیم‌

الحمدللَّه ربّ العالمین. والصّلاة والسّلام علی سیّدنا و نبیّنا، ابی‌القاسم محمّد و علی آله الأطیبین الأطهرین المنتجبین، الهداة المهدیین المعصومین، سیّما علی امیرالمؤمنین، والصّدیقة الطاهرة سیّدة نساءالعالمین، والحسن والحسین، سیّدی شباب اهل الجنّة، و علی‌بن‌الحسین زین العابدین و سید الساجدین، و محمّدبن‌علی الباقر، و جعفربن‌محمّد الصادق، و موسی بن‌جعفر الکاظم، و علی‌بن‌موسی الرّضا، و محمّدبن‌علی الجواد، و علی‌بن‌محمّد الهادی، والحسن‌بن‌علی العسکری، والحجّة القائم الهادی المهدی. حججک علی عبادک، و امنائک فی بلادک.

اللهم  صلّ علی ائمّة المسلمین، و حماةالمستضعفین، و هداةالمؤمنین.

اوصیکم و نفسی بتقوی اللَّه.

کما قال الله تعالی فی محکم کتابه: إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَالْإِحْسَانِ وَإِيتَاءِ ذِي الْقُرْبَى وَيَنْهَى عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنْكَرِ وَالْبَغْيِ يَعِظُكُمْ لَعَلَّكُمْ تَذَكَّرُونَ

همه برادران و خواهران عزیز و همچنین خود را به رعایت تقوا و گزینش این راه نورانی و پُربرکت دعوت و توصیه میکنم.

علی علیه السلام فرمود:
ثَلاثَةٌ إنْ أنْتُمْ خالَفْتُمْ فِیهِنَّ أَئِمَّتَکُم هَلَکْتُمْ:
جُمُعَتُکُمْ، وَجِهادُ عَدُوِّکُمْ، وَمَناسِکُکُمْ.
سه چیز است که اگر در آن با پیشوایانتان به مخالفت برخیزید نابود می‌شوید: نمازجمعه، جهاد با دشمنان، و مناسک حجّتان( مستدرک الوسائل، ج ۶، ص ٧)

  1. پیشاپیش تبریک عرض می کنم میلاد مسعود ولادت امام عسکری(ع) (۲۳۲ق) سه‌شنبه/۲ آبان/۸ ربیع‌الثانی و همچنین امروز جمعه/۲۸ مهر/۴ ربیع‌الثانی ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)
  2. تسلیت عرض می کنم وفات شهادت گونه حضرت معصومه(س) (۲۰۱ ق)پنجشنبه/۴ آبان/۱۰ ربیع‌الثانی

.

 

اما مسائل روز:

تسلیت عرض می کنم فاجعه غم بار شهادت انبوهی از مسلمانان در غزه به ویژه جنایت هولناک حمله به بیمارستان

اما در تحلیل موضوع چند نکته عرض کنم:

  • شکست سنگین اطلاعاتی، امنیتی- نظامی رژیم صهیونیستی که تعداد قربانیان در طرف فلسطینی، هر قدر هم که باشد رژیم صهیونیستی نمی‌تواند ضعف اطلاعاتی و امنیتی خود را در این میان زیر سؤال ببرد.
  • اگر تاکنون از مردم غزه به‌عنوان مردمی یاد می‌شد که در برابر تجاوزگری‌های صهیونیست‌ها ایستادگی کرده اما همیشه آماج حملات نظامی هستند و قدرت و توان مقابله با این تهدیدات را ندارند، از این به‌بعد از آنها با عنوان مردمی یاد می‌شود که می‌توانند عملیات‌های انتقام‌جویانه برگزار کرده و پیچیده‌ترین عملیات‌های نظامی را با سرعت و دقت زیادی به سرانجام برسانند.
  • در تحلیل روندهای آینده می‌توان به این نتیجه رسید که امکان حمله نظامی گسترده صهیونیست‌ها به نوار غزه به‌صورت زمینی وجود ندارد و چیزی جز هزینه بیشتر برای آنها نخواهد داشت. بعد از این، آمریکا و اسرائیل یقین دارند که در صورت حمله زمینی به غزه (در هر حجمی و وسعتی) منجر به ورود عملی دیگر بازیگران خط مقاومت می‌شود. ورود دیگر بازیگران خط مقاومت یعنی تسریع در نابودی و حذف کامل رژیم خبیث صهیونیستی.
  • مهم‌ترین اولویت در شرایط حاضر آغاز نبرد دیپلماتیک و حقوقی علیه رژیم صهیونیستی است. درخواست از جامعه جهانی برای محکومیت این رژیم در از بین بردن غیر نظامیان، استفاده از تسلیحات ممنوعه مانند بمب‌های فسفری و تشدید محاصره غزه و بستن آب و برق و گاز به‌روی مردم مهم‌ترین مسائل در نبرد حقوقی است.
  • شواهد و قرائن حکایت از بهت و حیرت ادامه‌دار نظام اداری و اطلاعاتی و امنیتی رژیم جعلی دارد. گویا سیستم عصبی دولت دیوانگان(دولت المجانین) مختل شده و قدرت هرگونه تصمیم‌گیری را از دست داده است. سفر اخیر مقامات آمریکایی به ویژه تونی بلینکن و حضور او در جلسات دولت و اتاق عملیات رژیم جعلی، حکایت از این دارد که آمریکا عملا کنترل دولت متزلزل صهیونیستی را به دست گرفته تا با هزینه کمتر او را از این باتلاق نجات دهد.آمریکا اگرچه در این مرحله حضور نظامی ندارد اما هدایت پشت صحنه دولت و ارتش را در دست گرفته است. نگاه‌ها هدایت به سمت آمریکا به عنوان مدیر و سیاست‌گذار صحنه دوخته شده و نقش شیطان بزرگ به درستی تبیین شده و افکار عمومی دولت بایدن را مسئول اصلی حوادث پس از این مقطع بداند.

 

تشکر از احساسات و همدردی  مردم شریف فریمان

انشاء الله  فردا ساعت ۹ صبح میدان امام رضا (ع) در راهپیمایی حمایت از مردم مظلوم فلسطین شرکت خواهیم کرد

پروردگارا فرج مولایمان را تعجیل بفرما، مارا از یاران و انصار و اعوان ایشان قرار بده، به ما توفیق شهادت در رکاب امام زمان عنایت فرما، امواتمان را غریق رحمت بگردان ، مریض ها را شفای عاجل عنایت فرما، سایه مقام معظم رهبری بر سر ما مستدام بدار

اعوذ بالله من الشیطان رجیم

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

إِنَّا أَعْطَيْنَاكَ الْكَوْثَرَ ﴿١﴾ فَصَلِّ لِرَبِّكَ وَانْحَرْ ﴿٢﴾ إِنَّ شَانِئَكَ هُوَ الْأَبْتَرُ ﴿٣﴾

صدق الله العلی العظیم

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.